lördag 10 december 2011

Märta står i bara mässingen medan jag är färdig så varför inte blogga om dagens morgonpromenad. Radion är för fin. I morse diskuterade de frågan "vad skulle du skicka för brev till ditt 16 åriga jag?" Man fick ringa in och de läste även upp vad kändisar svarat. Tänkte själv på vad jag skulle ha skrivit till mig själv? Hmm... Hej 16 åriga Emmy. 1 Du kommer över honom trot eller ej!! Han är inte den rätta. 2 Du har för fan fått en gitarr av din farmor, gå och lär dig spela, du kan om du vågar och vill.

Vad skulle ni själva ha skrivit?!

De tog även upp att många par är ihop fast att de inte har det bra?! En del hade svarat att "ja vi nöjer oss med att vara omtyckta". Bullshit! Rädsla för att vara ensamma, stå på egna ben etc skulle jag vilja säga. Är det inte kärlek så walk on. Livet ger lärdom så länge du inte begränsar dig och du förtjänar att bli älskad. Kärlek är att älska.


Frihet! Min första hoj! Till salu, någon intresserad!? (Sprid ut det!)

3 kommentarer:

  1. Vise ord, Emmy! Made my day even better :)

    SvaraRadera
  2. Nu ska du höra gumman. Vet du vad jag hittade uppe på pappas vind då jag var hemma i Augusti? Vet inte om du minns men i 9:an gjorde vi ett arbete som hette "gräv där du står" Vi skulle skriva om vårt förflutna och vår framtid. Försök att hitta den uppsatsen. Jag grät och skrattade! Helt otroligt vad man hade för drömmar då man gick i 9:an. Vissa av mina är skrämmande lika till dem jag har idag...! Puss min fina

    SvaraRadera
  3. Nu du sköna, nu ska du få höra!
    " Hej Nina, ta vara på din tid ännu mer i gymnasiet, hemma finns kvar. Fånga mannen i ditt liv så fort du bara kan, för det kommer göra vägen lättare för dig & dina vänner. Ta jobbet som sjukvårdare i backen, annars kommer du ångra dig hela livet och sluta tänk så förbannat för det löser inget ändå.. "

    SvaraRadera