tisdag 5 juli 2011

Spontanitet!

Efter att alla festivaler nu lugnat sej så lovar jag att bli bättre på mitt bloggande. Oftare blogga och då kortare inlägg! Med 2a ord så bjuder jag nedan kanske på ett längre inlägg eftersom jag har en del att ta igen MEN ta er tid så blir det bättre framöver och inte lika drygt ;)!

FAN vad skönt det är att vara ensam ibland!! (Ta inte illa upp kära sambos Jenni och Emma) Men att få spela hög musik och gå runt halv naken (fast det gör vi ju jämt ändå haha men ändå)!... Att vara ett med sig själv :)!

Tack Robin Brorson som introducerade mig till denna myslåt, Grymlings - Där gullvivan blommar

Idag när jag satt och åt middag kom tanken, tror inte det finns många som älskar sås lika mycket som jag och Emma! Vi är otroliga där ska ni veta, ni skulle höra oss, nej det skulle ni inte haha...

Jag vill säga en sak, min kusin Ailie hade jag en trevlig dejt med när jag var hemma! är så glad i henne och STOLT för vet ni?! Hon är en sångerska utan dess like! Hoppas fler av er får äran att höra henne ;)


Back in Oslove! Njuter på ballen och startar sista "livet" i Oslo genom parkhäng med min vän Sara Melander! Och imorgon Onsdag blir det spontant Iron Maiden med Alice Cooper som förband!!!




Majs, lax sallad och...


SÅÅÅS


Jag och Emma städade igårkväll, poppade musik och myste sen med något att rekommendera: Varm mjölk och sedan chai te, krydda på lite extra kanel och kardemumma!


På posten kom det, mina filmer!! STINA, TITTA!! Det som vi såg som små! Nu blir det åka av :)!


Lyrisk! Musiken in my heart! On my ass!!


Före P&L fick jag och Emma besök av våra Oslo sambos! Glatjärn, bad och frukost, nybakad limpa :)


Fika på Håkis! Måste ju få skryta med vad Vansbro har att erbjuda ;)


Min nya kärlek! Gorillan på nedre delen, mitt på ryggen!

Bergsgorillan
– Utrotningshotat! Därav min hyllning till den!

Gorillorna lever i familjegrupper som håller ihop under många år, gruppen består av cirka 10 individer och varje grupp har ett område som är mellan 5-30 kvm² stort. Eftersom de till största delen är fredliga djur försvarar de inte sina områden. De försöker istället att undvika varandra. Varje grupp består av en vuxen hane och ett antal honor och deras ungar. Hanen har en silverfärgad rygg, därav smeknamnet silverrygg.

Den största orsaken till att gorillastammen minskar är att de förlorar mer och mer av sina skogar. När fler och fler människor behöver utrymme huggs regnskogen ner. I Rwanda ökar befolkningen mycket snabbt. Folk behöver träd och bambu för att bygga sina bostäder. De behöver också mark för att få betesmarker och mark att odla på. Gorillorna är mycket skygga och blir lätt störda och eftersom allt fler människor med boskap kommer högre upp i bergen minskar också utrymmet där gorillorna kan vandra och skaffa sig föda. Utan skyddade områden så som nationalparker skulle gorillorna inte längre ha någon skog att bo i. Tjuvjägare fortfarande ett problem

1 kommentar: