fredag 16 september 2011

Ett sunt leverne.

Att göra så gott man kan utifrån sina förutsättningar. Jag hoppas, eller törs jag säga SKA en dag ha de flesta skönhetsprodukter från The Body Shop! Var och shoppade in lite av dem igår men vill ha mer!! De är dyra men lyssna på detta, grundaren till The Body Shop säger följande:

Tror skarpt på skapa nytänkande produkter som inte är testade på djur, inte skadar vår planet och där man ger utsätta människor i utsätta samhällen världen över en rättvis inkomst och möjligheter till en bättre livskvalitet!

The Body Shop har sin egen välgörenhetsorganisation som ger finansiellt stöd till små lokala och innovativa projekt inom miljö, djurrätt, mänskliga rättigheter eller tillverkning.

Deras ämnen är naturliga produkter! Bland annat kakaosmör :)!

Vi kan välja ett sunt leverne. Som jag sagt tidigare jag lever inte mot naturen utan med den, "ett med naturen". Jag funderar ibland på om jag är extremist :/ ?! Men det är så intressant och mår bra i hela kroppen av hemgjort bröd, naturliga, fiberrika och sunda ingredienser. Jag tycker inte alls om micro, får en dålig känsla i kroppen! Och halvfabrikat, usch!! Vet ni vad jag tror?! Att MÅNGA av våra sjukdomar (kanske alla t o m) har ett botemedel i naturen (vi har bara inte funnit dem än och kanske vi inte gör det heller). De sa nyss på radion att b l a banan motverkar stroke och det var då just det slog mig... Nej jag är ingen extremist, jag äter inte endast ekologiskt, älskar chips och dipp och lösgodis och annat gööt, som ni kommer se exempel på nedan ;)!

Himalya saltet är det bästa saltet - naturligt rikt på mineraler och helt fritt från tillsatser. Jag hoppas jag finner en kille som faktiskt står ut med mig och kan acceptera indianen i mig.

Water for elephants - Gripande film, jag blev inte bara tårögd utan grät ljudligt!

Är stolt över min tatuering och ska berätta lite om elefanten. Är ett fredligt och vänligt djur. Trots sin storhet och styrka låter den sig hunsas. Vill inget ont. Har ett rikt känsloliv. De kan skratta, leka och gråta. De kan alltså visa såväl glädje som sorg. Om en unge är dödfödd så sörjer de. När tex en familjemedlem eller en god vän (kan vara en människa) varit borta en tid så visar de sin glädje vid återseendet.

Enligt ”naturen” står elefanten för: Dela med dig av din visdom. Var en lärare.


min.


Måndagen hos Märta MYCKET trevligt och gott! Tacos, vem tycker inte om tacos ;) och kladdkaka! Plugget gick genast lättare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar