torsdag 24 juni 2010

minisemester!

Blöt av svett efter en joggingtur har jag nu kastat jag mig över datorn. Se till att blogga innan jag blir tröttare, för trött är jag!
Semestern hemma i Vansbro var som väntat hektisk, men på ett bra sätt! Premiärdopp i Glatjärn, fika på Håkanssons, grillning i gapkojan och framför allt "umgåtts"! Men knappt hunnit med hälften av vad jag gärna skulle ha hunnit med.
Det var meningen jag skulle komma tillbaka till Falun torsdag MEN ett personalmöte som blev en fest ändrade planen och jag anlände en dag tidigare. Mc:n är på plats ;) åh, jag är glad :)!... Möte och fest var det ja, vi käkade på Åh men de får dåligt betyg, torr hamburgare som de micrat för länge innan den lades på grillen (den var seg-hård) och "snål" var den! Men drickat var gott och på onsdagar är det ju billigt... Carlings fortsatte mot Rådis och 03.41 skickar Emmy ett sms till Sanna: Jag hoppar morgonpromenaden imorrn!

Idag sol och picknick vid Kålgårn´sedan fick jag hoppa in och jobba lite! 30 års kalas hos Alex och nu ska jag diska så att jag kan sova gott! :)

Midsommarplaner, fest vid kvarnberget, knytis och lördagen bjurs och "dössberget".

Trevlig midsommar på er! Här får ni lite bilder från min minisemester hÄmma :)!




I Uppsälje!


Mjukglass med hjortronsylt på Håkanssons med mor!


Promenad på "öna" med Fredrik och Boris!


Kärlek


På vägen dök den här spindeln upp, men han var inte ensam, anfallen av myror, jag kunde inte tillåta detta. Han var medtagen! Men jag gjorde ett försök med healing! :)


Jag bjöd hem lite vänner på korvgrillning i gapkojan!


Glatjärn och "Ovas och Rappling"


Premiärdopp!


Maria och "massäck"


Korv var det ja och Sofia var hemma på lite sommarlov från Helsingborg! Underbart!

Carlings på g!

1 kommentar:

  1. Själv hade jag nog bara mosat spindeln utan att blinka.... =) Vi har full källaren i gigantiska exemplar ifall du blir sugen på lite spindelsafari någon dag. /Ann

    SvaraRadera