torsdag 26 maj 2011

Jag fullkomligt älskar skype! I veckan, samtal med Rosie ( i Dubai) Myran (i Norrland) och Sofia Lissjanis (bästis nere i Helsingborg). På andra sidan cameran ligger Sofia i sin säng och jag i soffan. Synlig och gratis.

Kvällen har ägnats hos Tess och Koppen. De bjöd på fika och så drog vi på en dokumentär, en sådan dokumentär som bara får mig att vilja bo isolerad i skogen. Slippa den "ytliga världen". Mina barn ska få växa upp bland svampar, tomtar och troll. Jag ska banne mig sitta och ta lös barken från de lite ruttna träden och leka att det är "kött" när vi låtsas lagar mat. Dokumentären då, dessa bloggare (bland 2a) som skönhetsopererar sig och är förebilder för 12 åringar! SVTplay "uppdrag granskning".


Semestern närmar sig! Om en vecka är jag hemma i Dalarna!




Tess


Koppen

1 kommentar: